Annonsinfo Hjäp bloggen Information Kontaktuppgifter Till förstasidan
Med Svensson i laget...
2013-09-04 09:38:39
Det borde avgöras inom en rätt snar framtid hurvida Björn Svensson blir en Malmöspelare eller ej.
I så fall ställs tränarna inför problem. Ganska angelägna problem i och för sig. Man kommer att ha 15 forwards att tillgå, och det blir givetvis tufft att spela detta.

Anländer Björn Svensson, så ska han spela på tolv. Det är liksom inget snack.
Två måste då hållas utanför matchtruppen, vid skadefritt lag.
I dagsläget så är det utan tvekan så att Mathias Bau Hansen ligger mest risigt till. Han kan behöva komma in i seniorhockeyn, och det kan bli på division 1-nivå. Det är ett utmärkt kapital att ha honom i IK Pantern. Han lär för övrigt vara aktuell för det även om Svensson inte skulle spela för Malmö. Åtminstone så fort det är skadefritt.

Sedan blir det värre. Ja, nu när det är skador på främst Ericsson och Mattias Persson, så är det givetvis ytterst välkommet. Frågan är bara hur det blir sedan.
Den "enkla" utvägen är att slänga ner Patrik Blomberg i J20-laget. Men oj, vad fel signaler det hade sänt. "Blomman den andre" är så bra så han spela på tolv. Då är det någon annan som ska stå på sidan, i alla fall som läget är nu.

Svensson då. Ja, då känns det som att man har sex forwards för de två första linorna.
Tenute och Ericsson som centrar och sedan fyra yttrar i Persson, Viksten, Alvarez och Svensson.
Sedan Hetta, Rensfeldt och Storm.
Och så får resten slåss om resterande platser. Det lär sätta en rätt fin press på Jadeland, Kollar, Häggström och Meijer om inte annat.
Funkar bara det, utan att någon tjurar ihop totalt så är det givetvis en super-win om Björn Svensson spelar i Malmö Redhawks.
Dela på Twitter
Permalink
Läs fler inlägg om:
Hockey
Match
Jojo:
2013-09-04 09:52:54
Svensson torde vara ett av Modos sämsta förvärv någonsin. Tveksam att han ens kan bidra i allsvenskan!
Mjauu:
2013-09-04 10:04:46
Ja Hansen lär lira med Pantern. Erfarenheten säger att där alltid är någon spelare med skavanker, så jag tror det löser sig själv. Annars får de som sagt kämpa om platserna, lite konkurrens är bara sunt. Blomberg har sett lovande ut och bör absolut få chansen.
jojo:
2013-09-04 10:19:33
Någon tagit mitt nick svensson kommer bli en superbra värvning om den går i lås
nfl:
2013-09-04 10:26:15
Alvarez Tenute Persson
Viksten Eriksson Björn
Hetta Ludde Storm
Blomberg Kollar Häggström

Reserv Jadeland Meijer Bau
Har jag missat nån?
Trist för Jadeland!
B-sson:
2013-09-04 10:33:12
Hm, jag är skeptisk. Hade han varit en del av bygget från början, men nu... tveksam. Tror t ex att Meijer har mer att ge. Blomberg vill jag absolut se att han får speltid och jag vill gärna se Bau mer och mer framåt säsongen, om hans utveckling fortsätter.
Anonym:
2013-09-04 10:40:01
Bänka Kollar eller är tränarna för fega för det kanske!
john:):
2013-09-04 10:46:17
jojo:
2013-09-04 10:19:33
Blev faktiskt förvånad av ditt första(som var tjuveri)

Björn gjorde 3+7 i sina 11 första matcher med Modo tillsammans med M.Rittola 5 sässonger i Timrå i elitserien,På mig verkar Björn vara en tystlåten (ensamvarg) måste få förtroende av ledningen odh bra spelkompisar (kemi) Han kommer att vara en injektion i Malmö,s Allsvenska lag.Belive me:)
T:
2013-09-04 10:50:35
Tror att en värvning av Svensson enbart kommer skapa orolighet och dålig stämning i truppen, ingen kommer riktigt veta var man har varann. Han är helt klart en spelare som skulle spetsa till laget, men det finns redan för många spelare som kräver ett visst antal minuter i laget. Tror Jadeland, Kollar, Häggström och Meijer redan är missnöjda vid att hamna i 3-4:e kedjan och om dom dessutom hamnar utanför laget kommer nog missnöjet snart börja synas.
Objektiv 2:
2013-09-04 10:58:26
Tror att det löser sig med automatik. Bau Hansen kanske skall lira i Pantern. Bra för honom och bra för Pantern. Blomberg kanske skall alternera mellan A-laget och J20. Dock tycker jag att man skall ge honom gott om istid i A-laget. Sedan kommer där bli skador.
Positivt är också att man inte behöver spela en "halvskadad spelare", utan kan låta dom vila en match eller två. Tolv fullt friska forwards varenda match. Har det någonsin hänt?
Ser bara fördelar med detta. Jadeland, Meijer, Kollar och Hägga får kriga so f-n för sin plats, kan bara bli bra för alla.
Sune:
2013-09-04 11:15:20
Tror han kommer bli ett bra tillskott i KRIF

http://www.krifhockey.se/nyheter/krif-lanar-danskt

Gösse:
2013-09-04 11:20:41
Jag håller inte med T och några andra som skriver att han bara kommer skapa oroligheter. Detta är en kille som tränat med laget och är en av spelarna. Tror det kommer bara bli mycket bra med björn i laget. Det kommer att spetsa till laget.
Anders:
2013-09-04 11:33:18
Inget kul att vara junis i MIF.
Anonym:
2013-09-04 11:51:16
Verkar som spelare är givna i laget igen, och sen undrar malmö´s supportrar varför ingen kämpar.
Micke S:
2013-09-04 12:31:29
Märkligt att Hägga hela tiden nämns som en lirare för fjärde kedjan. I min värld var han en av de bättre förra säsongen. Stenhård, bra på skridskorna, ruggigt skott samt puckvinnare i anfallszon. För mig borde han stå för grovjobbet och tyngden ihop med Tenute och Persson. Sen kanske Hägga borde skjuta lite mer, då skulle han nog öka på målskörden också.

Hägga Tenute Persson

Alvarez Ericsson Viksten

Storm Ludde Hetta

Blomberg Kollar Jadeland

Lämnar Björn Svensson utanför i nuläget. Har ingen aning om vad han håller för klass eller om han ens kommer lira i Malmö.
Tysken:
2013-09-04 12:41:31
Micke S: Håller med dig i resonemanget angående Hägga, egentligenär han som klippt och skuren bredvid Tenute-Persson med sin tyngd och högerfattade tunga skott, detta har väl även testats under försäsongen (?). Men OM Björn ansluter kommer han förmodligen spela på två kedjor och där är Alvarez, Persson och Viksten givna i mina ögon. En spännande kedja vore annars Svensson-Rensfeldt-Hetta, men då blir Storm över istället.. Hur som helst anser jag det vara både ohållbart och oförsvarbart (pga ekonomin) att ha en spelare som Meijer/Jadeland/Häggström utanför en hel säsong, bättre att satsa fullt ut på Blomberg isf..
Anonym:
2013-09-04 12:50:31
Håller inte på Mif men varför skulle man bänka Kollar när han är er bästa på boxplay o dessutom är er IL Capitano??? Så om ni tar in han kommer det kanske skapa problem eller så sticker någon som inte håller måttet
Tysken:
2013-09-04 12:53:37
Anonym: Vet ej, dessutom kan ingen ersätta honom som center..
loggaren:
2013-09-04 12:59:20
In med Svensson och ut med Mejjer.
Anonym:
2013-09-04 13:10:17
Vi har redan en dle skador och sen kommer skador även att uppstå under säsongen ur den synvinkeln är det tryggt att ha en bred trupp

Skulle Svensson plötsligt bli klar för Malmö kommer det uppstå angenäma problem för tränarna ang hur de ska formera laget när truppen väl är skadefri!

Jag skulle kunna tänka mig något i stil med:

Alvarez Tenute Viksten

Svensson Ericsson Persson

Jadeland Rensfeldt Hetta

Storm Meijer Häggström

Då skador lär uppstå är jag helt säker på att killar som Bau Hansen och Blomberg kommer få sina chanser!

När det gäller Björn Svensson om det skulle bli spel i Malmö för hans del så förväntar jag mig inte att han kommer förvandlas till någon storproducerande forward utan jag förväntar mig främst ett hårt jobb som kommer få sin belöning med några enstaka poäng!
Anonym:
2013-09-04 13:12:32
jag håller inte med om att Kollar ä'r vår bäste spelare i boxplay då håller jag helt klart Jadeland Rensfeldt Alvarez Häggström och Hetta högre!
Anonym:
2013-09-04 13:16:33
Tysken >> Tack. Sen kommer HA vara omöjlig att tippa, jämt som satan
RS:
2013-09-04 13:17:52
Knepigt att Rensfeldt i snacket lämnas utanför de två första linorna hela tiden. Han vann (tillssammans med Fete) den interna poängligan förra säsongen, spelade i första uppställningen i såväl pp som box-play. Och han leder interna poängligan i nuläget (träningsmatcherna). Ska han absolut spela center så är han iaf bättre än Tobias Ericsson.
jojo:
2013-09-04 13:20:31
B-sson han har ju tränat med malmö hela sommaren
Subjektiv:
2013-09-04 13:24:27
Spelare kommer att var skadade och halvskadade under hela säsongen. Jag betvivlar starkt att någon får nöta bänk allt för många matcher. Tänk vilken lyx att alltid kunna sätta 12 friska forwards på isen. Någon som dippar pga att man är sliten eller halvskadad. Okey vila du par matcher är nog inte många coacher som kan säga. Lite viljelös insats och det straffar sig direkt. Jag tror startupställningen/femmorna kommer att förändras relativt ofta. Hellqvist och Lusth är inga killar som vilar på hanen.
Sedan är Storm och Hetta väldigt unga killar. Bra, men deras spelstil och ålder gör att dom dippar ganska ofta. Då finns där möjlighet för dom också att chippa efter luft någon gång ibland.
Bytar man Svensson in och Bau Hansen lirar i Pantern för att hålla igång så har vi 14 forwards av god Allsvensk kvalitet.

Jag myser, känns hel rätt.
Tysken:
2013-09-04 13:28:22
RS: Det spelar ju egentligen mindre roll, tycker vår tredjekedja ser grymt bra ut och det är ett sunt tecken att ha tre så pass offensivt skickliga enheter! Vem som är nr 1, 2 eller 3 kan kvitta bara tränarna matchar efter dagsform, vilket jag innerligt hoppas! Dessutom får han ju, du säger, massor av speltid i PP och BP..
Tysken:
2013-09-04 13:38:26
Hur som helst kommer vi ha angenäma "problem" på forwardsidan, vad är er syn på backsidandå?

Mitt förslag:

Olsson-Kesä
Blomqvist-R.Andersson
B.Karlsson-C.Andersson
Björk-(Krupic)
Svennis:
2013-09-04 13:44:50
BS kommer att vara bra ifall det löser sig. Tränarna är lyriska över hans spel. Han kan t o m spela back vilket han har gjort någon gång på träning.
RS:
2013-09-04 13:47:23
Tysken: Jo, du har rätt. Det spelar ju faktiskt roll vilken kedja 1, 2 eller 3. Han kommer ju, precis som du säger, säkerligen spela väldigt mycket PP och BP. Tycker bara att han "glöms bort" i snacket, då han enligt min mening är en av de absolut bästa forwardsen i laget.
Objektiv 2:
2013-09-04 13:47:36
Tysken:

Ingen av dessa skall behöva stå utanför truppen, men det är ett måste. Låt formen avgöra. Men är Calle frisk så varför inte?
Samma goa situation som på forward sidan. Let the best man Winn.
RS:
2013-09-04 13:48:18
Tysken: ...INGEN roll skulle det vara....:)
Tysken:
2013-09-04 14:02:12
Bara det är motståndarna som "glömmer bort" honom så gör det ju inget ;-) Och du har fullkomligt rätt i att han är en våra bästa forwards! Egentligen är väl Tobbe Ericsson mer än "tredjecenter" än Ludde, men där avgör nog kemin med Viksten och defensiv balans i kedjan till Tobbes fördel!

Kan vi inte bara dra igång nu?!
Micke S:
2013-09-04 14:32:03
Tysken: Håller helt med dig om backsidan. Denna backsida som alltid oroar :)

Har dålig koll på Björn Svensson, men jag blir alltid skeptisk när spelare inte är önskvärda i andra lag. Det känns då som att man skrapar ihop spelare som befinner sig i en dålig trend. Visst man kan vara bra i Allsvenskan även om man inte platsar i SHL. Ska man vara dominant i Allsvenskan så bör man iaf platsa i SHL, skillnaden mellan serierna är inte större än så.

Hur mycket spets skulle Björn Svensson egentligen tillföra?

I övrigt är jag jävligt sugen på att det ska dra igång. Har dock en liten oro för skadorna samt om laget hinner spela ihop sig och greppa nya spelsystemet fullt ut. Starten blir viktig. Pressen på laget är ju ganska stor igen efter en rejäl mellansäsong sist.
Tysken:
2013-09-04 14:43:20
Har också dålig koll på Svensson, men i mina ögon har han ingen direkt spetskompetens utan är mer allround vilket gör honom både svårbedömd och svårplacerad.. Men med tanke på att han har tränat en hel del med laget och man är väldigt nöjda med vad man har sett får vi utgå ifrån att tränarna har stenkoll på hur och var han ska användas, OM han nu ens kommer att spela för Malmö vill säga..
Anonym:
2013-09-04 15:05:42
Ang backarna

Olsson C Andersson

Karlsson R Andersson

Kesä Björk

Blomqvist krupic
Skriv en kommentar

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Kommentar:

URL/Bloggadress:
Huvudpartners

Exal AB

Resurs Bank

Nordic Bet
Resepartners

Quality hotell

Öresund hund & katt

Multilotto.com
Ämnen
Sök i bloggen


Ronneby Brunn Cup