Annonsinfo Hjäp bloggen Information Kontaktuppgifter Till förstasidan
Malmös forwardsbesättning håller toppklass
2013-06-29 11:53:19
Malmös anfallsbesättning håller SHL-klass. Om inte mer.
Det kan vi definitivt slå fast.
Den anfallsbesättningen där André Burakovsky var rädd för att han inte skulle få speltid och utrymme.

Efter hans uttalande i Aftonbladet igårkväll är det lätt att göra den tolkningen.
Han säger att han är redo för spel SHL. Den svenska högstaligan.
Men han var inte redo att gå in i Malmös lag och ta konkurrensen. Det sa han till och med. Att det "var så många bra anfallare".

Själv ser jag det fortfarande som att det finns en lucka på en ytterforwardsplats, där André hade kunnat spela.
Alvarez - Tenute - LUCKA.
Persson - Ericsson - Viksten.

Men han vill alltså hellre ta konkurrensen i ett SHL lag än att konkurrera med Häggström, Jadeland och Meijer om platsen som finns kvar i de övre kedjorna i Malmö Redhawks.
Visst är det hans val. Men han kan inte säga att man inte hade en tydlig plan för honom. Där han hade fått utrymme.
För det hade han.

Eller hur?
Dela på Twitter
Permalink
Läs fler inlägg om:
Hockey
Match
LTJD:
2013-06-29 11:55:58
Han vill spela i Elitserien/SHL och inte i Allsvenskan, det är väl den ganska självklara slutsatsen man kan dra.
En som vet:
2013-06-29 11:57:41
Han platsar inte punktslut
sebbe:
2013-06-29 12:11:15
Tror tyvärr att han svävar iväg lite för mycket.. det kommer ikapp honom till slut
Mackan:
2013-06-29 12:26:16
Hahahaha håller Malmös forwards uppsättning ens allsvensk klass? Jag menar häggström, Tomas kollar, Meijer njaaaaa du!
Niklas:
2013-06-29 12:27:52
Klart han vill spela i SHL hellre än i Malmö Redhawks i hockeyallsvenskan som knappt kommer topp 7?
Anonym:
2013-06-29 12:33:35
Ha ha ha, ni kom inte ens på övre halvan och håller nu SHL-klass. Det fanns väl egentligen en enda spelare i laget förra året som har kapacitet för att komma att hålla SHL-klass, och det är Burra. Men Malmö hade inte tålamod att låta honom utveckas till en sådan, så det var då ett beslut han måste ta att dra till någon klubb som han kan lita på är beredd att satsa på honom.

Alla måste väl ha sett redan att Lusth håller både Jadeland och Kollar före Burra när det gäller vilka som ska ha mycket speltid och spela pp.
StolpeUT:
2013-06-29 12:37:15
Självklart! Skit i han nu, han vill inte spela i Malmö så då får han dra vidare! Vi krusar ingen här inte.
sebbe:
2013-06-29 12:38:27
Anonym

Håller Lusth både Jadeland och Kollar före Burra? När ska man ha sett det? Det var Tavoola som var huvudtränare förra året.

André vill bli garanterad speltid. Och det kunde han inte få i Malmö. Frågan är var han någonsin kommer få det.
VLH:
2013-06-29 12:48:29
Att alltid Malmö och denna bloggen ALLTID ska på stort. Det har straffat Malmö hela tiden innan, och kommer så också att göra denna säsongen.

Lär Er någon gång för fan - pajasar!
Jens:
2013-06-29 12:49:50
Johan menar ju att i och med att André sa att Malmö hade för bra anfallsbesättning för han och nu e han ändå redo för SHL så e de lätt att göra den TOLKNINGEN!!! Antingen e de många som har seriösa problem med synen eller som jag HOPPAS bara läste lite snett...
Ian:
2013-06-29 12:52:51
Läsförståelsen bland en del läsare på bloggen håller hög nivå ser man.
Merla:
2013-06-29 12:53:18
Man blir nästan lite mörkrädd när man läser kommentarerna här. Läs om, läs rätt. Och tyvärr verkar "Burra" sväva iväg lite väl mycket.
Dags för honom att landa om han någonsin ska utvecklas till något mer än en framtida elitserie-spelare.
Basti:
2013-06-29 12:54:27
Klockrent inlägg Jens, vad är det som folk inte förstår i Johans inlägg.. skrämmande..
Anonym:
2013-06-29 12:55:10
Nej, Burra har aldrig sagt att han vill bli garanterad speltid. Däremot vill han spela i ett lag där han kan lita på att han får en rejäl chans, i en miljö där man som ung spelare tillåts att misslyckas, och utan att alltför snabbt flyttas ner i hierarkin för att man gör 1-2 dåliga matcher. En sådan miljö kan inte Malmö erbjuda.

Unga spelare gör mer misstag, och unga spelare är mer ojämna. Det måste man acceptera om de ska ha en chans att utvecklas. I Malmö har både ledare och fans alltid varit snabba med sågen så fort spelare har haft en tung period. Ingen bra miljö att utvecklas i.

Om du tror att Lusth var maktlös förra säsongen så får du tro det, men det stämmer givetvis inte. Dessutom gjordes en rockad under säsongen vad gäller tränarna.
Anonym:
2013-06-29 12:59:04
En rockad säger du? Ja inte fan blev Lusth huvudtränare för det! Burra garanterades att få chansen, men krävde speltid på två kedjor och i PP!

BYE BYE!!
Emil:
2013-06-29 13:12:48
Malmö måste ta hand och ge sina yngre spelare speltid!!!

Burra är ju 700 klasser bättre än kollar!
Anonym:
2013-06-29 13:14:28
"Malmös anfallsbesättning håller SHL-klass. Om inte mer.
Det kan vi definitivt slå fast.
Den anfallsbesättningen där André Burakovsky var rädd för att han inte skulle få speltid och utrymme."

Att man ens tror att någon skulle kunna gör den tolkningen är det som är komiskt.

Att AB inte ville spela i Malmö beror ju på att det inte är någon bra miljö att utvecklas i eftersom man är så snabb på att flytta ner unga i hierarkin till förmån för mer rutinerade. Det räcker med 1 dålig match(eller tom ett dåligt byte) så sitter man där med minimalt med speltid.
Kalle:
2013-06-29 13:14:41
Haha, sväva inte iväg nu malmöiter. Visst må ni ha bra anfallare, men att forwardsbesättningen i sin helhet skulle hålla SHL-klass? Dröm vidare.
Patrik:
2013-06-29 13:20:26
Malmös anfallsbesättning håller SHL-klass. Om inte mer.. haha fan va jag skrattade åt det
Anonym:
2013-06-29 13:22:19
SHL KLASS HAHAHA JÄVLA IDIOITER SOM VANLIGT!! SKA VA GLADA OM NI BLIR TOPP 5 ERA FITTOR
Henning:
2013-06-29 13:24:18
Det är nu vi kommer o få använding av det jag kallar världens bästa ord,UNGDOM = ung o dum, lycka till Burra,
JohanLHC:
2013-06-29 13:28:58
Många som inte är läskunniga här. Är absolut inte "mrmadhawk" som skriver att Malmös forwardsbesättning håller SHL klass utan det som står är att "Burra" uttalande kan tolkas så.

Att han håller SHL klass finns bara i hans egen värld. Känns inte som en kille som vill ha en 4:e kedjeplats utan kanske 2.e eller 3.e kedjan.
RS:
2013-06-29 13:30:09
IQ:n bland många här inne är som vanligt mkt låg... Ingick inte läsförståelse när gick på specialundervisning i skolan....?!
Lasse:
2013-06-29 13:30:15
Enligt mrmadhawk är ju Malmö värdens bästa lag!
Redhawks från bohuslän:
2013-06-29 13:33:36
Om nu Andre sagt detta så tycker jag han överskattar sin förmåga otroligt mycket, tror ha verkligen att man kan bli garanterad speltid i dagens hockey, och som kan man ju undra varför han inte trodde att han kunde slå sig in i Malmös A-lag men att han verkar tro att det blir lättare i ett SHL lag, han behöver nog få fötterna på jorden nästan lite bröderna Westerholm varning på detta sätt att agera.
Om man säger att Malmö just nu är dåliga på att ta hand om unga spelare så har man nog inte tittat på spelare som Rasmus Andersson, Henrik Hetta eller Storm som verkligen fått chansen och som också tagit den.
Tycker många baserar sina åsikter på gamla synder när pengarna fanns i drivor och vid sådana tillfället så är nog inte Malmö unika med att prioritera stjärnor före juniorer.
Alla juniorer måste förstå att de måste ofta jobba dubbelt så hårt för att få sin plats för de har inget namn att luta sig tillbaka på och så funkar det i alla ligor och är inget unikt för Malmö.
RS:
2013-06-29 13:33:40
IQ:n bland många här inne är som vanligt mkt låg... Ingick inte läsförståelse när ni gick på specialundervisning i skolan....?!
Kalle:
2013-06-29 13:40:30
Haha, ni som klagar på att vi inte är läskunniga och har allvarliga problem med synen, ni är bara patetiska. Inte vårt fel att er rödhök formulerar rubrikerna fel och får det att låta som att det är han som tycker eran forwardsbesättningen håller SHL-klass. Gör om, gör rätt.
Anonym:
2013-06-29 13:43:42
Såg nästan varje match förra säsongen och kan säga att burra fick chanser men han tog inte dem. Allt för Klen i sargspelet. Kunde dock få mer pp chanser än han fick..
Nils:
2013-06-29 13:44:41
Om det nu är så att ni nötter säger att man har läskunnigheter och både det ena och de andra! Då kan ju eran rödhök också tänka lite när man använder "Malmös forwardsuppsättning håller toppklass" som rubrik! Det är så pinsamt! Enligt mrmadhawk är ju Malmö bäst i världen det är så jävlar pinsamt att lyfta fram ett STORT FLOPPLAG så högt!
RE: Kalle:
2013-06-29 13:49:27
Jag skulle nog säga att rubriken är rätt och texten förklarar den rätt bra.

Läs om inlägget igen så ser du.

ps. du kanske inte läser texten utan bara rubriken?
raz:
2013-06-29 13:49:54
Sluta klaga på lässvårigheter, är man inavlad kan det påverka intelligensen
Pidda:
2013-06-29 14:11:16
Tyvärr leder pappa Burra, säkert i all välmening, in sonen till samma misstag som han själv gjorde... En rotlöshet och kortsiktighet i planeringen för den egna personen, som i sig skapar sämre förutsättning och grogrund för utveckling och blomstring av egen given talang.

De tror säkert något annat, och det ligger antagligen i deras personlighet, men det är i dessa sammanhang tyvärr helt kontraproduktivt... Och det som riskerar att göra Andrés karriär till en kopia av Roberts. En väldigt framgångsrik sådan visserligen, men ändå bara en som uppnår en bråkdel av sin fulla potential.

Men personligheten ligger tyvärr också i den samlade talangbedömningen och potential, och det vet talangscouterna oxå, de lägger stor vikt vid sådant i bedömningen, visa av tidigare erfarenheter... Annars tror jag t ex att André fortfarande hade varit rankad top 10-15 i draften.
john:):
2013-06-29 14:11:40
kopierat från rubriken..

Malmös anfallsbesättning håller SHL-klass. Om inte mer.
Det kan vi definitivt slå fast.

Hur skulle man misstolka detta.

Enl.min bedömning inte ens på papperet,möjligen som extra spelare i en 4e,5e kedja så upp till bevis när serien (as) drar igång, och förresten! om dom nu är så bra varför lira i ett allsvenskt mittenlag??
Anette:
2013-06-29 14:17:13
Har nästan helt slutat läsa kommentarerna här, det finns så oerhört många tröttsamma, ointressanta och dumma så jag blir mest bara irriterad.

Men nu är det en regnig lördageftermiddag så då hamnade jag här iallafall.Och ser att det fortfarande är samma nivå på de allra flesta kommentarer....

Iallafall, jag håller med Anonym 13:43:42. Jag såg alla hemmamatcher och någon bortamatch - han fick chanser, men han tog inte tillvara på dem. Ändå tillhör jag de som gärna vill se André spela i Malmös tröja, han HAR talang och han har ett stort Malmö-hjärta. Men, som Sylvegård säger, man ska vilja spela i Malmö. Vill han inte det (oavsett av vilken anledning), så.... ja, då önskar jag honom lycka till i framtiden.

Och det handlar inte om att Malmö "förstör" juniorer - kolla på Rasmus Andersson! Han tog de chanser han fick, utvecklades och fick flera chanser. Nästa år tror jag han utvecklas ännu mer!
Mackan64:
2013-06-29 14:23:02
SLUTA LIPA JOHAN..SKRIV NÅGOT MER MATNYTTIGT
Anonym:
2013-06-29 14:31:04
Allt som Burra sa var alltså en lögn, något annan slutsats kan man inte dra.....
Johan:
2013-06-29 14:32:57
Att jag inte kunde räkna ut att ni var så många som inte skulle förstå vad jag menade.
Det var oerhört korkat gjort av mig.

jag borde förstått, att fler inte skulle förstå.

URL: http://mrmadhawk.se
Mamse:
2013-06-29 14:43:58
Inte ditt fel Johan,att begåvningsreserven har årsmöte just här........
LTJD:
2013-06-29 14:45:00
Komedi att läsa alla tjommar som klankar ner på läsförståelsen hos oss andra. Vi förstod, poängen var att man inte kan tolka uttalandet som att Redhawks forwards håller SHL-klass. Han vräkte väl bara ur sig nåt istället för att säga att han inte vill spela i Allsvenskan. Det kan väl inte bli mer lättolkat än så.

Johan: Sluta vara så jävla dryg. Du borde gå någon form av kurs där man får lära sig att placera ut kommatecken så vi som läser slipper få huvudvärk av horribla meningar innan du ser ner på någon annans intelligens.
Anders:
2013-06-29 14:49:13
Lilla bortskämda André, pappa Robert har tyvärr för stor påverkan. Hade viljan och egot varit lite mindre hade pappa Burakivsky varit stjärna i NHL. Men framgång stiger många tyvärr för snabbt åt huvudet.
svennis:
2013-06-29 14:51:59
Anette//

Bra skrivet!Jag hade inte kunnat skriva det bättre.Jag såg också alla hemmamatcher och andra bortamatcher på TV. Lill-Burra fick chansen ett antal gånger även i andra-kedjan. Men tar man inte chansen så hamnar man snabbt längre ner. Men han kanske nöjer sig med 3-4 minuter i SHL:s fjärdelina. Men för all del han KANSKE blommar ut kommande säsong, vem vet.
Anonym:
2013-06-29 14:52:50
"Malmös anfallsbesättning håller SHL-klass. Om inte mer.
Det kan vi definitivt slå fast.
Den anfallsbesättningen där André Burakovsky var rädd för att han inte skulle få speltid och utrymme.

Efter hans uttalande i Aftonbladet igårkväll är det lätt att göra den tolkningen."

Jag tror nog de flesta förstår ungefär vad du menar. Det folk vänder sig mot är att det inte alls är lätt att göra den tolkningen av AB:s uttalanden. För insnöade Malmöiter som verkligen tror att AB lämnade Malmö för att konkurrensen var för hård eller för att han ville ha garanterad speltid så verkar det som AB skulle mena att Malmö har tuffare konkurrens än SHL-lagen.

Men vi andra har hela tiden förstått att AB lämnar Malmö eftersom han inte fått en vettig chans att utvecklas här. Han lovades inför förra säsongen att få en riktig chans men fick det inte. Lusth, Taavola och Sylvegård höll spelare som t ex Kollar, Alvarez och Jadeland före trots att dessa underpresterade långa perioder. Samtidigt så räckte det med en dålig match för AB för att flyttas ner, och chanserna i pp var väldigt få. Så när Sylvegård och Lusth nu säger exakt samma saker som inför förra säsongen, då gör AB helt rätt i att inte lita på dem den här gången. Fool me once - shame on you, fool me twice - shame on me.
Tolkningsföreträde:
2013-06-29 15:03:55
LTJD: Du menar, med andra ord, att din tolkning är den enda rätta. Gotcha.

Du kan ju inte skriva att Burra KAN ha menat något annat. Han sa ju, bokstavligen, att han är redo för SHL.

Och Johans inlägg var inte 100% seriöst. Det kallas sarkasm. Kliv ner från pinnen du har i röven.
Fredda:
2013-06-29 15:12:59
Tydligen bara jag som inser ironin i detta inlägget.. Herregud, självklart vet Johan "Mrmadhawk" Svensson att Malmös forwards inte håller SHL-klass. Det är bara patetiskt att ni inte fattar ironin. Lär er att läsa mellan raderna för guds skull
Steen :
2013-06-29 15:21:43
Oh herregud.
Bigge:
2013-06-29 15:25:27
Känns som att många väldigt unga talanger har väldigt bråttom. Kan tänka mig att både Burakovski och Nylander jr hade tjänat på att få en roll i 1-2 line ett år i MIF och SSK än att få begränsad istid och sämre omgivning i 3-4 i SHL. Varför ha så bråttom när man är 17? De borde tänka mer på sin utveckling (vilket de ironiskt nog brukar ange som skäl när de lämnar för en tredjelina i SHL).
Jens:
2013-06-29 15:36:54
Håller me Basti! De e fanimej sjukt att de finns såhär låg intelligensnivå...
Gösse:
2013-06-29 16:01:32
Det är sorligt att läsa en del kommentarer. Johan får skriva vad han vill och dom som inte vill tolka vad han menar eller vill förstå ni behöver inte läsa hans blogg. När man läser dessa kommentarerna så förstår man att sumo införde att man behöver logga in sig. Detta är skrämmande.
Men det mest skrämmande att dom som skriver massa dynga här har inget intresse för hockey och vet inte vad det är men tycker det är roligt att sprida sitt skit över malmö.
Kalle:
2013-06-29 16:25:05
Hahahahaha kommentarerna här är helt sanslösa.
Hade Malmös forwards varit i den klassen så hade folk skitit på sig.
Jag förstod direkt tonen på inlägget, att många har missat den förstår jag för intelligens nivån här är inte hög på era inlägg.
sebbe:
2013-06-29 16:33:55
Vilka jävla nollor det finns här bland kommentarerna.. nu sjunker jag själv dit men man pallar fan inte läsa skiten, så tröttsamt. Helt otroligt vilka idioter det finns.
Henrik:
2013-06-29 16:51:01
IRONI gott folk! Hört talas om det? För de var de Johan skrev!
Anonym:
2013-06-29 16:59:13
Förstår att Malmöiterna börjar få panik nu när det blir uppenbart att Burra inte drog pga för hård konkurrens eller för att han krävde garanterad speltid. Något som ett stort gäng här inne hävdat hela tiden.

Det kan inte någon ironi, sarkasm, personpåhopp eller annat spam ändra på. Han lämnade för att han inte gavs en chans att utvecklas i Malmö, något vi ser gång på gång med unga lovande spelare i Malmö.
Skolde:
2013-06-29 17:26:25
Anonym:
2013-06-29 16:59:13

Förstår att Malmöiterna börjar få panik nu när det blir uppenbart att Burra inte drog pga för hård konkurrens eller för att han krävde garanterad speltid. Något som ett stort gäng här inne hävdat hela tiden.

Det kan inte någon ironi, sarkasm, personpåhopp eller annat spam ändra på. Han lämnade för att han inte gavs en chans att utvecklas i Malmö, något vi ser gång på gång med unga lovande spelare i Malmö.

----------------------------------------

Pinsamt skrivet, iår har man plockat in en ny fystränare som jobbar individuellt med spelarnas fys, man plockar in Jesper Mattsson som ska jobba individuellt men spelarna på isen, man har ett tränarpar i Lusth och Hellqvist som båda uttalat att man satsar på det man har iår och Sylvegård som sagt att dom unga ska få visa sig och ta en plats om de är bättre.

VARFÖR ska en ungdom som inte är bättre ta en plats från en som är äldre och bättre, det är bara svensk jä-la smörja. Träna upp dig och ta din plats, DET var inte Burra intresserad av.

Såg när han skulle hjälpa J-20 laget mot Färjestad i slutspelet, han hämtade puck bakom mål och körde tills han blev av med den. Klasspelare kallar en del honom, han gjorde inte en enda av sina medspelare bättre under de matcher man möte Färjestads J-20 och så vill man ha en garanterad plats i ett A-lag. Ja ni förstår väl själv var problemet ligger......

Burra sa själv i en intervju med MrMadhawk i våras att han tycker konkurrensen är för hård i Malmö och att han vill ha speltid i ett lag.....
Winnberg:
2013-06-29 17:38:53
Kan inte låta bli att lägga mig i debatten. Framför allt gillar jag följande från "Anonym:
2013-06-29 14:52:50":

"Lusth, Taavola och Sylvegård höll spelare som t ex Kollar, Alvarez och Jadeland före trots att dessa underpresterade långa perioder."

Vi pratar alltså om Robin Alvarez som smällde in 23 mål. Fjärde flest i hela serien. Ganska vasst av en kille som tydligen underpresterade under långa perioder!

Tydligen favoriserades också Tomas Kollar, som ganska snabbt fick inta rollen som center och dessutom avslutade säsongen i fjärdekedjan. Vad jag vet konkurrerade inte André om en centerposition, men jag måste uppenbarligen ha missat något där, trots att jag nog såg ca 75 % av fjolårets matcher på plats.

Att Jadeland underpresterade vad gäller produktion håller jag däremot absolut med om. Samtidigt pratar vi här om en kille som kommer hem från Oskarshamn, där han varit en av de bästa spelarna under ett par säsonger. Och vi pratar om den spelare som i mina ögon var den som höll uppe nivån under den blytunga perioden i januari. Lägg därtill att han skapade mängder med målchanser, som han dessvärre inte förmådde att förvalta. Och hade det verkligen varit aktuellt att "slänga bort" en 26-årig Malmökille som alltid kommer till jobbet för att han inte hade målskyttet med sig? Inte i min värld.
Henrik:
2013-06-29 17:39:42
instämmer med skolde

Dessutom ger malmö unga spelare chansen. Det gäller och ta den med. Se bara på tex Rasmus Andersson. Ödmjuk kille som jobbar hårt..

Malmö har ett väldigt ungt lag på pappret, och inte många etablerade spelare.
Att komma och kräva speltid är fan bara löjligt.

Nu flörtar Lill-burra med allsvenskan och SHL-klubbar för att han är desperat. Thats it.

Objektiv2:
2013-06-29 17:47:36
Hela inlägget handlar om Lill Burras förvirrande uttalanden från nu och tidigare. Ingen tror att vi har en forwardbesättning som håller hög SHL klass.

Jag tror det är en kombination av att vilja tolka det fel och bristande läsförståelse.

Trist.

Vi har helt okey forwards för AS spel.
Sedan att jämföra Burra med våra fjärde kedjespelare är bara dumt. Det är inte där han skulle spela och han har inte den karaktären i heller.
Han har tydligen gått i från att han skall kräva speltid. Sedan verkar det som att han har börjat förlikas med tanken att han inte skall spela NHl hockey nästa säsong. Hade han trott det hade han valt en AHL klubb.
Subjektiv:
2013-06-29 17:57:40
Håller med Skolde och Objektiv 2.

MIF har en hel besättning av tränare som är bara till för individuell utveckling. Dessutom har man Junior spelare med i sommartruppen, J20 och t o m i Pantern som kommer att få chansen. Detta har Tränarna lovat. Men ingen är lovad speltid.
Tycker synd om Lill Burra han verkar styrd med järnhand. Säger inte att detta är hans pappa,men någon är det. Kolla på Johans intervju med Lill Burra, så hör Ni själva.

Dom som säger att Lill Burra inte krävt speltid har ingen koll. Hela lagledningen har vidimerat detta vid flera tillfällen.
LTJD:
2013-06-29 18:15:12
Tolkningsföreträde: Ungefär så menade jag, ja. Man kan såklart tolka uttalandet som att han exempelvis menar att AIK tar guldet nästa säsong också men även det hävdar jag är en felaktig tolkning.

Hur många procent seriöst var det?
Patrik (den riktige):
2013-06-29 19:11:15
Klart att Malmös forwards är bättre än alla andra lag.......eller?
Sanslöst med alla iq-fiskmås-inlägg av rbkfans o annat inavlat pack.
Läser rubriker o sen går deras två hjärnceller bärsärkagång inne i skallen, vilket leder till nya världsrekord i dumhet för varje inlägg de lyckas klottra ihop o få iväg.....
Gösse:
2013-06-29 20:16:14
Först vill jag skriva att jag håller med Winnberg till hundra procent.
Sen när man jämför Kollar och Lill burra då är man ute och cyklar.
Jag kan ropa upp hur många punkter som helst där jag väljer Kollar framför Lill burra alla dar i veckan.
1. Spelet i den egna zonen.
2 Spelet runt sargerna.
3 Spelet i Boxplay
4 Spelet framför motståndarnas mål.
5 Hur viktig killen är i omklädesrummet.
6 Inställning.
7 Rutinen
8 Fysiken
Listan kan göras lång.
Anonym:
2013-06-29 20:40:04
Det är ingen som hävdat att Malmö självklart har allsvenskans bästa forwardsuppsättning dock kan man inte förneka att den forwardsuppsättning man har håller hög allsvensk klass men elitserieklass??

Nej det kan jag inte hävda särskildt inte med tanke på hur få spelare i dagens forwardsuppsättning som verkligen testat på elitseriespel!
Röhögz:
2013-06-29 21:20:21
Varför reagerar folk så starkt på inlägget? Det är klart att Redhawks forwards inte håller SHL-klass... Burra vet såklart att om han hade stannat hade han fått en tongivande roll i anfallet, men vill utmana sig själv i en högre rankad liga
Skolde:
2013-06-29 22:00:16
Röhögz, ja det är möjligt att han vill utmana sig själv, men att spela i 1-2 linan i Malmö jämfört med 3-4 eller reserv i ett lag i SHL är ju en jäkla skillnad när det gäller utveckling i hans spel.

Hade varit bättre att utvecklas, dominera i AS och spela 20 minuter per match än att hoppa på ett lag i SHL, spela 5-7 minuter per match i fel kedja, vilket jag tycker att 3-4 linan är för honom.

Ett färskt exempel är att jämföra med Philip Forsberg, han dominerade för Leksand i vintras (samma säsong för André rent åldersmäsigt och utvecklingsmässigt är kommande säsong) och gick sedan direkt över till NHL.
jojo:
2013-06-29 22:14:58
tycker synd om Johan här sitter han o skriver ett inlägg som har både lite humor och ett intressant innehåll och så läser vissa bara rubriken läs hela artikeln innan ni kommenterar... nollor
Röhögz:
2013-06-29 23:52:01
Skolde: Jag håller med dig till punk och pricka
Objektiv2:
2013-06-30 00:26:40
Vill Lill Burra hitta en utmaning så kan han försöka gå in på sex forwards i MIF. I dags läget är han inte där. Så att jacka upp ett snäpp för att få en utmaning? Konstigt, skall ha kriga för att få spela över huvudtaget?
Burras problem verkar vara att han inte inse att han har potential att nå toppen. Killen tror att han är där redan. Hoppas han ändrar sin inställning annars kan NHL karriären vara över innan den börjar.
Såg några intervjuer med Burras kombattanter i NHL draften. Ödmjuka och ett helt otroligt driv. Dom tar inte ut någonting i förskott, utan krigar som var dag var den sista.
Dom vet vad som krävs för att förtjäna möjligheten att spela i NHL.
Anonym:
2013-06-30 00:37:39
girig lite snorunge som inte kommer ta han någonstans med den skitta attityden.
Oskar:
2013-06-30 01:13:23
Haha, alla dessa kommentarer är bättre än att kolla på The Hangover Part III ! Jag skänkte inte en tanke åt att inlägget skulle kunna uppfattas på något annat sätt än ironiskt förrän jag läste kommentarerna... Gud jobbade i alla fall inte övertid med er intelligens!
Jonas.85:
2013-06-30 01:14:33
LTJD:

Var det lite dold ironi när du själv bommade två kommatecken i samma mening, den där du önskade att Johan ska gå en kurs, eller hade du bara otur?

Nu vill jag inte komma på kant(sten) med en mas, så jag hoppas att du vaknar lite gladare imorgon och att du kan sansa tonen lite nästa gång du vill skriva ut ett grammatiskt korrekt inlägg.

/LjugerTillsJagDör
john:):
2013-06-30 08:57:42
Jag ser att Johan ändrat texten från ursprungs meddelandet. Som det är skrivit nu borde det varit från allra första början,Då hade det aldrig blivit någon misstolkning.Men gjort om - gjort rätt.............
Anonym2:
2013-06-30 12:02:16
Han kommer aldrig bli något med den inställningen!
tom:
2013-06-30 12:12:27
Känns som Burra kanske är något av en Anton Gustafsson nummer två. Stortalang som gick tidigt i draften, men inställningen var det lite fel på från början. Verkar inte förstå att man måste kämpa lite. Går inte att åka på en räkmacka hela livet bara för att pappa var en stjärna.
Elle - Lund:
2013-06-30 13:12:36
Han har kunnat leva på sin talang fram tills nu, nu är det hårt jobb som behövs för de sista stegen, han har inte samma talang som sin far så frågan är om han blir lika bra då han måste jobba mycket hårdare än sin far, som inte behövde det för att komma dit han gjorde.

Alla är inte uppväxta med hårt jobb!
Objektiv 2:
2013-06-30 16:18:13
Kollade på lite upptakts sändningar från draften. De intervjuade de spelare som är topp fem draftade och visade lite av deras förmågor.
Dom krigar stenhårt och har gjort det länge. Dom var extremt medvetna om sina brister och vad dom behövde utveckla för att ta sista steget. Ödmjuka som få. Skit vad jag blev imponerad över deras krigare anda.Riktiga vinnare skallar.
Jämför man med Burra, så är det en riktigt stor skillnad i alla avseende. Sedan hoppas jag verkligen att Burra lyckas.
Skriv en kommentar

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Kommentar:

URL/Bloggadress:
Huvudpartners

Exal AB

Resurs Bank

Nordic Bet
Resepartners

Quality hotell

Öresund hund & katt

Multilotto.com
Ämnen
Sök i bloggen


Ronneby Brunn Cup