Annonsinfo Hjäp bloggen Information Kontaktuppgifter Till förstasidan
Leksand ska spränga nya rekord
2013-06-24 13:43:50
I vintras spelade Leksand och Mora i Globen.
Det blev succé. Det får man säga när det säljer ut Globen.

Det har snackats om Leksand - Brynäs på Tele2 Arena i Stockholm. Men idag berättar Aftonbladet att det nu är tal om en ännu större match.
På nationalarenan för fotboll, Friends Arena, ska 65.000 människor se Leksand möta AIK.

Kan det gå?
Ja, antagligen kan det gå. Om AIK-fansen också ställer upp. Leksandsfansen må vara många, men de fyller inte den arenan också.
Här måste AIK ställa upp, om det ska bli fullt och en riktig publikfest.
Inte ens svenska fotbollslandslaget fyller denna arenan. Okej, de spelar väl inte som roligast för stunden heller förvisso.

Oavsett vilket får man ändå ge Leksand att man tänker utanför boxen och tar chansen.
Fast tittar man på sociala medier bland deras fans så är det inte bara positivt.
Dela på Twitter
Permalink
Läs fler inlägg om:
Hockey
Match
Leksing:
2013-06-24 14:01:56
Ja vi finns överallt när som helst och hur som helst ! Vi är en enda stor härlig familj och det spelar ingen roll om ni nu andra Leksandshatare spyr galla över oss för då blir vi bara starkare och starkare !
Utan att överdriva så är VI det populäraste laget i Sverige och är nog det enda laget som skulle kunna fylla Freinds Arena till max !
Det är bara fakta och gör säkert ont i en del andra haters !

Klart vi fyller freinds med 65.000 åskådare ! Inga problem ! ;.)
Anonym:
2013-06-24 14:13:05

Leksing:
Noll Koll som vanligt.

Inget hat bara förakt!!!
Kanske:
2013-06-24 14:23:54
Tvivlar starkt pa att AIK ar ratt lag om vi ska fa ihop 65000 pers. Samma match men mot Brynas sa hade jag varit jattepositiv, mot AIK sa ar det ett nja just nu. Men om AIK:s fotbollsfans visar sig positiva och huliganerna stannar hemma sa kan det nog bli bra. Annars sa riskerar vi fa en halvfull arena, laktarbrak och stora poliskostnader.
Mackan:
2013-06-24 14:25:04
Löjligt gånger två. Fjantkoncept vs. fjantklubb. Har ni skramlat ihop till junilönerna eller ska staten gå in igen. Spännande.
Wille:
2013-06-24 14:26:53
Leksing:
Nej, ni är ingen familj. Ni är en sekt.
geger:
2013-06-24 14:27:04
När fuskarna lexan är med, kan vad som helst hända trotoarförsäljaren och vitryssfloppen med handsken på hjälmen
hittar nog på något
Johnny:
2013-06-24 14:39:28
Och vem ska betala den polisnotan då? Jo det får vi som bor i Stockholmslän göra. Spela på Kopparvallen eller någon annan jättearena i Dalarna.
poppen:
2013-06-24 14:42:42
Leksand IF fyller en funktion för sina medlemmar, till exempel att marginaliserade och ensamma människor erbjuds spektakel
Anonym:
2013-06-24 15:02:34
Aik har nästan inga supportrar.Mycket att möta ett klassiskt lag som Brynäs som har bra mycket mer fans.Oavsett om man har flest supportrar i landet så fyller man inte en arena för 65.000.Inte ens Leksand
Anonym:
2013-06-24 15:08:16
fifflare
Anonym:
2013-06-24 15:11:53
Känns ju bara så sjukt överdrivet o löjligt, men det var ju trottoarerna också...
Anonym:
2013-06-24 15:13:40
Tror dessutom att det fallit ifrån en hel del fans både här o där när det gäller LIF. 6500 på läktaren är väl mer troligt.
Henrik:
2013-06-24 15:20:08
Ännu en jippomatch för AIK. Tror inte supportrarna ställer sig särskilt positiva till en match mot bönder från Dalarna, om de inte ens gör det mot Manchester United.
Impad...:
2013-06-24 15:23:24
Om detta blir av, så tror jag det skulle kunna bli 30000-35000 åskådare. Och bara det skulle ju vara imponerande och häftigt.

Och tänk om de mot förmodan fyller arenan... Det skulle ju vara riktigt imponerande. Med lite hajp kring detta så tror jag bönderna och gnagarna kan överaska oss.

Och många av kommentarerna ovan lyser av okunskap och jante...

Men hursomhelst roligt initiativ i en annars för lång och ganska tråkig serie, där Leksand antagligen inte kommer ha så många roliga stunder.

Lycka till!
BJ:
2013-06-24 15:25:07
lif kanske ska flytta från Leksand helt?
malmö:
2013-06-24 15:42:29
dom kommer kanse få i hop halva mot leksand
pelle_larsson:
2013-06-24 15:46:19
Leksand har storhetsvansinne, bättre ni betalar era skulder så kommun och skattebetalare slipper det.
Niclas:
2013-06-24 15:49:44
Ser att det är sommarlov på förskolan! Småglinen har inget annat göra än att skicka skitmail. När skall ni bli vuxna?
Anonym:
2013-06-24 15:52:34
Kul tanke, men det vore roligare med Brynäs tycker jag. Sedan finns det fler än en Kopparvallen, den jag känner till ligger i Åtvidaberg men det finns säkert fler :).

Hursomhelst en rolig tanke, men att fylla Friends.....nja...kanske...
Anonym:
2013-06-24 15:59:19
Som Leksing tycker jag nog att detta är att ta sig liite vatten över huvudet. Som sagt så måste AIK-arna verkligen sluta upp för att det ska bli i närheten av fullsatt, och det gör de nog inte. De är inte så intresserade av hockey nu för tiden. Antagligen skulle det komma 20.000 leksingar och 5-10 tusen AIK-are och ca 5000 VIP-folk och annat löst pack, så en halvfull aréna verkar rimligt.

pelle_larsson. Som skattebetalare betalar du inga pengar till Leksand, däremot betalar du socialbidraget för Mackan, Geger, Willy och alla Anonym.
Shifty:
2013-06-24 16:00:12
Shifty skrev ovan. Jag går inte på socialbidrag.
Loggaren:
2013-06-24 16:00:30
LIF ska hålla sig i Dalarna, där de hör hemma och inte svänga ut i landet som nåt jävla PR-jippo för att dra ihop pengar till sin banalt skötta ekonomi.
Sen får väl vi, som någon redan har skrivit, betala polisnotan eftersom polisen med all säkerhet klassa matchen som en högriskmatch av någon outgrundlig anledning.
Leksing i Leksand!:
2013-06-24 16:15:54
Nej och åter nej!
Börja inte med någon jippomatch nu när vi är tillbaka. Vi ska koncentrera oss på att etablera oss både sportligt samt administrativt innan vi drar igång en jätteapparat med att ordna EN match i en fotbollsarena.
Vi har minsta staben i SHL låt dessa personer få arbeta med att få oss på rätt köl och inte binda upp flera personer på EN match.

Kan förstå att det är lockande för AIK/LIF att dela på 6-8 miljoner i vinstpengar men vägen dit är inte lätt.


By the way, nr16 ser vi med mycket stor sannolikhet i Tegera nu i höst/vår!
Glenn:
2013-06-24 16:19:55
>>-Anonym
Jo, statlig inkomstgaranti bekostas med skattemedel!
Så vi är alla med och betalar Leksands spelarlöner, vilket en del av oss har synpunkter på.
Dock avfärdas vi ju av er som hatiska mot Leksand och avundsjuka eftersom ni inte förstår (alternativt vill förstå)det horribla i detta!

Många av er verkar vilja vara hatade men jag måste göra er besvikna: det hade varit precis lika upprörda känslor om det rört Brynäs, MODO, Malmö, Almtuna, Frölunda, AIK, Tingsryd eller vilket annat lag som helst!

Däremot har ni nog tappat en hel del fans det sista halvåret! Respekten man hade för Leksand tidigare är definitivt som bortblåst!
Alan:
2013-06-24 16:23:56
Spana in Nicki Minaj bröst - endast på GossipGuy.se
Turboo:
2013-06-24 16:27:04
Tro fan att Leksand drar folk... Det går ju 2 vårdare + 1 jurist per supporter. *hähä*
Anonym:
2013-06-24 16:28:07
Geger lär dig stava din jävla tattare
mr.e:
2013-06-24 16:32:11
bättre allt las på att hålla sig kvar och åtminstone försöka tvätta av det man har gjort
Mackan:
2013-06-24 16:42:48
Kör jippot på Siljan vetja, hela skeppet är ju ändå maskätet och fallfärdigt. Plassupportrarna flyter väl om det kappsejsar, resten får tjacka flytväst.
Bäckerell:
2013-06-24 16:49:44
Leksand i Leksand

Nr 16 i höst skrev du. Vettig källa eller bara förhoppning?
Anonym:
2013-06-24 16:55:38
Denna blogg har ballat ur totalt. Hatlagen dif och ssk kommer inte ha en chans. Malmö vinner serien
Anonym:
2013-06-24 17:02:19
Låter som att "Mackan" pratar om sin mammas lägenhet där Mackan är inneboende på socialbidrag:)
Gnäll:
2013-06-24 17:20:44
Anar att Leksand som har gjort "rätt för sig" tillsammans med AIK som faktiskt har gjort rätt för sig kommer sitta på ruinens brant efter säsongen..
Hyran för Arenan = Svindyr!
Poliskostnaden skulle säkert öka ytterligare då det är Stockholmspolisen vi snackar om.
Jag tror dessutom inte för en stund att arenan fylls, Leksand och AIK är på 12;e respektive 13;e plats i publikligan (senast jag tittade). AIK drar dessutom mindre för varje år och blir mer utbuade än applåderade stundtals, Leksand har dragit ett löjes skimmer över sitt varumärke på senare tid, och för att inte tala om biljettpriserna, de Lär inte bli billiga i den arenan. Hur mycket tror ni inte de måste ta per biljett för att ha en chans att gå plus?

Nej, båda dessa lag borde satsa på att gå runt just nu, dessutom - vilka signaler sänder Leksand med dessa krösus-fasoner efter att just ha hängt och dinglat på en skör tråd? Inga vidare skulle jag vilja påstå.
Anonym:
2013-06-24 18:09:56
Visst är det underhållande hur detta upprör fans till andra lag. Många verkar otroligt oroade över att Leksand verkligen skulle kunna klara av det. Det är givetvis för att de vet att Leksand är det enda lag som skulle kunna lyckas komma i närheten av att fylla den arenan.

Men Leksand kommer inte kunna klara det ensamma, det gäller att motståndaren är med på tåget också. Då kan det gå, och nog vore det grymt med 65000 på en elitseriematch i ishockey.

Anonym:
2013-06-24 18:19:13
Gnäll: Visst är arenan säkert svindyr, men nu är det två nya arenor som tävlar om prestigen att få arrangera Leksands historiska och mycket uppmärksammade match. Det kommer vara en fjäder i hatten för den arena som får en Leksandsmatch med jättepublik, och mycket reklam i form av en väldigt omskriven match. Så man har nog chansen att få ett väldigt bra pris.
Glenn:
2013-06-24 18:50:31
Frågan borde vara, tillåter förbundet det här? Är det verkligen okej att en klubb som redovisade det största plusresultatet av alka klubbar i Sverige tack vare en rekonstruktion ska tillåtas att dra in än mer pengar genom att spela match utanför Leksand? Ni må kalla mig jante, men jag tror att allt det här som kopplats till Leksand den senaste tiden till slut vänds emot klubben och gräver en grav för Dalalaget.
Nusnäs:
2013-06-24 18:57:07
Vilka ska spela den matchen då? Nåt annat lag som skulle dra fulla hus?? Almtuna mot bofors kanske? Eller Modo mot Frölunda? Haha. Avundsjukan grinar er i ansiktet fåntrattar. Leksand Är respekt inget annat. trevlig sommar
ACS:
2013-06-24 19:13:14
Glenn: Statlig Lönegaranti betalas INTE med Skattemedel utan av Arbetsgivaravgifter. Är du ingen arbetsgivare så har du alltså inte betalt ett enda öre för detta.

Läs på lite före så ser det bättre ut..
Anonym:
2013-06-24 19:24:51
En sak har du rätt i Glenn, med ditt inlägg så framstår du som att det borde vara en bild på dig om man googlar jante.

Men jag hoppas att det inte är det riktiga du utan att du bara trollar alternativt inte tänkt igenom vad du skriver.
HenkeDIF:
2013-06-24 20:14:15
Har man skulder är det ju bra att man säljer mycket biljetter och kan betala tillbaka skulderna. Lyckas man kan man ju göra rätt för sig. Som djurgårdare har jag sportsligt inte mycket för Leksand eller AIK, men förnuftsmässigt vet jag att det är dåligt om de går i konkurs. Utan Leksand skulle färre unga i Dalarna hålla på med idrott, och varje barn som inte motionerar försämrar folkhälsan.
a hell:
2013-06-24 20:24:15
Enligt dt.se så är det AIK som kommer stå som hemmalag. Kanske lugnar några av hatarna här. Bra då vi slipper bli utsjungna på "hemmaplan", om AIK lyckas mobilisera fotbollsfolket räcker det inte med 25000 blåvita.
Oliverkid:
2013-06-24 20:30:08
Jag anser som många andra att Brynäs vore en lämpligare motståndare dels ett mer klassiskt möte. Sen tror jag också att stämningen vi hade på globen är lättare att få med Brynäs istället för AIK och det är en stor del av upplevelsen.
Hmm:
2013-06-24 20:37:04
Att alla bara orkar va så negativa och spy galla hela tiden... Kan ni inte bara inse att SHL behöver sådana matcher?. kan ni inte bara hoppas att det blir fullt hus och dundersuccé så vi kanske kan få lite hype över SHL och försöka få en vändning på en allt tristare liga? Jag säger inte att en sån här match kommer betyda en massa ur den synvinkeln men utan folk som kommer med stora ideér (som Doverskog) och vågar satsa så lär trenden aldrig vändas! Sen vilket lag det än må vara som anordnar matchen det skiter jag faktiskt i bara det blir av! Vore dessutom kul att visa fotbollen att hockeyn kan lyckas med det de inte kan: fylla Friends Arena! Så i mitt tycke vore det kul om hela hockeysverige såg till att fylla arenan för att visa att vi minsann kan få hela huvudstaden att vibrera! KÖR PÅ BARA!!!
Skogsmulle:
2013-06-24 20:50:04
Glenn: Skulle förbundet förbjuda Leksand att spela utanför den egna kommunen även om man har bortamatch mot AIK i Friends? Mycket bra i så fall för då får vi 55 hemmamatcher kommande säsong! Ärligt talat förstår jag inte varför ni har problem med detta. AIK får väl spela sina hemmamatcher på valfri i arena i Stockholm och det har ni andra inget med att göra. Poliskostnaderna står klubbarna för eftersom båda är bolag så der behöver ni heller inte gnälla över. Stöd ert eget lag istället så får ni ett roligare liv!
Riktig Leksing:
2013-06-24 20:56:23
Leksands matcher ska spelas i Leksand. Vi boende i Leksand är så förbannat trötta på alla s.k fans utifrån och som knappt har varit här, förutom i hallen ett par gånger. Det här jävla snacket om "krigare" är ju bara trams. Vi har alltid varit lirarnas lag.
Riktig leksing II:
2013-06-24 21:39:20
Jag är en riktig leksing jag med fast jag inte längre bor i Dalarna. Vi är många och vi är lika mycket fans som ni som bor i Leksand . Kom igen det är ju det som är vår styrka Leksingar finns överallt i vårt avlånga land vi brinner för LIF låt oss fylla FRIENDS !
Mia:
2013-06-24 21:43:18
Svar till Riktig Leksing

Nu är du vara dum, så bara för att man inte är född i Leksand så är man bara ett "så kallat fan" man kan ha rötter i Dalarna eller att ens far eller farfar alltid hålögt på Leksand som gör att man är Leksing

Och Krigare är nått vi sjunger för att peppa upp laget
En krigare lägger ner sin kropp och själ i de han gör
Leksands IF är Krigare, Punkt slut!
Jon:
2013-06-24 21:54:10
Kanske en nagot mer fyllig/mindre sensationell artikel att lasa om vad som egentligen forsiggar...

http://www.dt.se/sport/hockeyfeber/1.6012808-folkfest-mot-aik-pa-friends-arena
Anonym:
2013-06-24 21:56:27
Om ni hade varit pålästa hade ni vetat att friends arena kommit med ett förslag/koncept till Leksand/AIK om att arrangera matchen, med AIK som hemmalag. Asså Leksand har blivit inbjudna. Varför tacka nej
heine:
2013-06-24 22:25:06
varför skulle Aik:are sponsra 2 skitlag eftersom det ena laget hatar dom enormt o det är INTE Brynäs vi talar om då !!!
Anonym:
2013-06-25 00:34:45
Finns bara tre lag i Sverige som eventuellt får ihop runt 50000-60000 på vännernas arena o det är om Hammarby, Aik, Dif skulle spela SHL final i en avgörande sjunde match!!! Fortsätt dröm lek vidare
angelica:
2013-06-25 01:55:23
jag har aldrig förstått varför det ska vara så mycket hat fans emellan, vi älskar ju alla samma sak! det finns inget hat på isen, alltså borde det inte finnas något på läktarna! hockey är hockey, låt oss njuta av en hockeyfest på VÄNNERNAS arena! jag vet i alla fall en flicka med blått och vitt i sitt hjärta som kommer vara på plats :)

URL: http://anglicatt.blogg.se
FBK:
2013-06-25 04:25:52
a hell; Jaha, så de ska smita från polisnotan denna gång också?? Mora-Leksand kostade Stockholms skattebetalare 640.000 kr. Vad ska inte denna kosta då? Fy fan, vad vidrigt att komma på idén och sen låta AIK stå som hemmalag och låta de få betala över miljonen i polisnotan.
Gnäll:
2013-06-25 10:03:16
Anonym (som svarade): Jag håller mig ordentligt tveksam till det du förutspår/påstår. Eurovision borde väl om något ha setts som en fjäder i hatten då det är ett internationellt evenemang, men det valde man tillslut att hålla i Malmö dels p.g.a hyran för arenan samt för att produktionen var svår att få ihop, om jag inte missminner mig helt.

Och som jag skrev så tror jag dessutom att Stockholmspolisen skulle höja insatsen vilken renderar i att även de ska ha mer betalt.

Allt detta lär rendera i högre biljettpriser vilket renderar i mindre folk på plats.
Men men, det återstår väl att se. Blir säkert ett jättetrevligt evenemang för de som bryr sig, men kan likväl leda till nya konkurshot i efterhand - skulle ni leksingar som maniskt kallar alla för haters känna stolthet och lycka då?
a hell:
2013-06-25 10:20:13
FBK:
"Fy fan, vad vidrigt att komma på idén och sen låta AIK stå som hemmalag och låta de få betala över miljonen i polisnotan."
Är du på riktigt? AIK är hemmalag (också ett bolag) och står för kostnaden till polisen och sedan framgår de ingenstans hur intäkter/kostnader fördelas mellan arenan, AIK och Leksand.

Polisen är inte kommunal så insatsen vid MIK-LIF drabbade inte Stockholm direkt utan staten. Mora IK arrangerade matchen, MIK är en förening och behöver ej betala polisen. Att MIK tog hjälp av LIF kring arrangemanget har ingen betydelse.
MIT:
2013-06-25 11:15:17
a Hell:

Fast det har betydelse. Om man delar på intäkterna så är det ett gemensamt arrangemang. Om inte LIF var arrangör så ska ju Mora ha de mesta av intäkterna från matchen. Det här var en delad grej mellan mora och leksand, men man satte upp mora som arrangör för att helt enkelt slippa polisnotan.

Det var återigen mygel från LIFs sida för att undvika kostnader man borde betalt.
DIF:
2013-06-25 11:27:43
Det enda roliga med om denna match skulle spelas skulle vara att se aikarnas reaktioner. Jag vet hur mycket de avskyr jippomatchen mot United, och då är det fotboll och UNITED! Kan bara tänka mig hur det kommer se ut om AIK hockey går med på detta!

(Respektererar de aikare som är emot dessa jippon, riktiga supportrar vill ha passion inte jippon)
Anonym:
2013-06-25 13:32:59
Ni som inte tror att det finns passion for att det ar en "jippomatch" vet nog inte vad passion ar. Ta en titt pa sandningen fran daladerbyt i globen i januari(finns pa youtube), dar snackar vi passion!
MIT:
2013-06-25 15:10:03
Anonym:

Skämtar du eller? JAg har sett dom där bilderna och jag såg matchen på TV. Aldrig förr har så många låtit så lite. Man hörde ingenting och det var just för att det var ett jävla jippo. Halva globen var ju dalmasar bosatta i sthlm som knappt bryr sig om hockey.

Men det är superkul att dra på såna här kuliga matcher, företaget köper ju sponsorpaket så det är gratis. Dra på sig en tröja och uppföra sig ungefär som när Tre Kronor spelar. det är samma typ av fans.

Det där var det sämsta exemplet på passion jag kunde tänka mig. Mindre passion går knappt att hitta.
Anonym:
2013-06-25 15:35:37
MIT: Jag var dar och vet darmed att du har helt fel i allt du skriver. Det ar valdigt uppenbart att du bara sitter och hittar pa, alternativt att du mojligen tror att det ar sa for att du intalat dig det eftersom du valdigt garna vill att det ska vara sa. Foreslar att du laser lite runt om i hockeysverige vad andra tyckte om stamningen.

Det var stor passion, du kan hitta liknande men storre passion kommer du inte finna.
Anonym:
2013-06-25 19:43:15
Trodde det var nytt rekord i trottoarförsäljning eller dagisnedläggning typ...
Anonym:
2013-06-25 20:21:50
Med tanke på att kommentarsfältet på den här bloggen har blivit Sveriges största dagis så kan man nog ha lägga ner en hel del dagis runt om i Sverige...
Anonym:
2013-06-25 20:42:11
Visst är det lite rörande att se att det finns hockeyfans som tycker att det är det värsta som någonsin hänt att Leksands kommun tricksat sig undan stämpelskatt vid en fastighetsaffär.

Men nog är det lite konstigt fokus när de helt blundar för alla tusentals exakt likadana affärer som görs av massor av olika kommuner runt om i Sverige. Skatteverkets rapport visar det som alla egentligen redan visste. Metoden är standard! Och kommuner runt om i landet undviker statlig skatt på 600 miljoner om året med exakt den trottoarbitsmetoden. Men dessa går näthatarna helt förbi. Ingen verkar bry sig ett dugg om den nyheten. Men 1 miljon för ett antal år sedan där Leksands kommun gjorde en sådan affär enligt standardmetoden, det är tydligen något stort.

Om man hakar upp sig på en sådan affär men struntar helt i alla de tusentals andra likadana, och det bara för att UG gjorde en grej om det, då är det som jag ser det bevis för att man är oerhört lättpåverkad och har minimal förmåga att tänka själv och dra egna slutsatser. Eller så är man bara en väldigt bitter person full av hat.

http://www.dn.se/ekonomi/kommuner-tricksar-bort-skatter/

URL: http://www.dn.se/ekonomi/kommuner-tricksar-bort-skatter/
AH:
2013-06-26 10:21:46
Om nu matchen spelas på Friends och AIK står som hemmalag, borde det då inte vara AIK som ska spränga rekordet, alternativt AIK och Leksand?

Nu slipper jag gärna ett sådant här spektakel. Kommer inte skapa större intresse hos mig än en match mellan AIK och Leksand, utan snarare tvärtom. Å andra sidan är det väl inte mig en sådan här match riktar sig mot då jag redan följer elitserien, Svenska hockeyligan eller vad den nu heter med stort intresse.

Sedan tvivlar jag starkt på att något rekord kommer att slås. Det kommer säkert vara många Leksandsfans om det sker ett möte på Friends, men jag tror inte att AIK kommer att mobilisera sig i så mycket större utsträckning än en vanlig seriematch och då tror jag det är svårt att nå 32 000 åskådare eller mer. Det handlar dock bara om en gissning. Underskattar kanske intresset eftersom jag bryr mig relativt lite om dessa lag för att vara lag i elitserien.
Mattias Bergehed:
2013-06-26 13:34:10
Fantastiskt intressant, tror det går att fylla Friends Arena till fullo!

Leksand har hur man än vrider och vänder på det en trogen och stor supporter skara som garanterat kan ska mycket mervärden kring elitserien!

URL: http://www.thrillsaffiliate.com/sv/
MIT:
2013-06-26 14:23:18
Jag hade arbetskollegor som var på matchen och drog med sig kompisar som inte är leksingar. Ingen av dom ansåg att det var speciellt magiskt drag. Det som är gemensamt för dom som gick är att alla sett ett derby mellan DIF och AIK på plats.

Tycker du LIF - Mora hade drag antar jag att du tycker dte är bra stämning på en Tre Kronor match. Jag har själv gått på många matcher i sthlm där leksand spelat och värre skara +40åriga företagsmuppar får man leta efter.

Leksand må ha många supportrar med passion, men sthlms matcherna förblir ett stort jävla jippo som endast jippo supportrar kan uppskatta.

Leksing i Stockholm:
2013-07-03 13:42:33
Vilka var det som spela inför 17300 personer i Hockeyallsvenskan?
Jo Leksand. Det är bara Leksand som kan fylla Arenan i Ishockey.
Och när man spelar i Elitserien/SHL så kommer det bli mer publik och här kommer det finnas stolar det fanns inte på Vila Långbärs Arena.
Detta blir kanon bra Leksand-AIK nja Blir nog bara bråk från AIKs sida. Tycker AIK kan betala polis kostnaderna för det är ju dom som bråkar.

Leksand-Brynäs Tele 2 Arena Tycker jag skulle vara mycket bättre.
Tryggare för barn som vill gå på matchen.
Är det någon som tycker något annat eller?
Skriv en kommentar

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Kommentar:

URL/Bloggadress:
Huvudpartners

Exal AB

Resurs Bank

Nordic Bet
Resepartners

Quality hotell

Öresund hund & katt

Multilotto.com
Ämnen
Sök i bloggen


Ronneby Brunn Cup