Annonsinfo Hjäp bloggen Information Kontaktuppgifter Till förstasidan
Kommer Peo värva en back till nu?
2010-01-21 09:37:07

Daniel Casselståhl får sin dom idag.
Eller det ska åtminstone röntgas. Om jag känner honom rätt så vill han spela nästa match ändå, men det kanske läkaren sätter stopp för.
Jag ställer mig nu frågan om det kan bli verkligt allvar i att plocka in en back till?

Kesä är redan borta och när man nu märker hur tunnt det blir med bara en back till borta så tror jag knappast att han vågar chansa.
Så sent som för någon dag sedan sa Peo Larsson själv till bloggen att man hade koll på tre olika backnamn.
Frågan är om det är på bekostnad för en eventuell forward? Det hoppas jag i alla fall verkligen inte!

Dela på Twitter
Permalink
Läs fler inlägg om:
Hockey
Match
nöffeplidan:
2010-01-21 09:53:21
jo nog ser det tunt ut på backsidan.det fattas en riktig stabil back i laget nu.hoppas bara inte peo lägger allt krut på det.en avslutare behövs för det är frustrerande att se hur svårt vissa har att spela enkelt.
Tysken:
2010-01-21 10:14:37
Jag hoppas verkligen att vi har råd med båda, jag menar t ex Banham betalar sig ju nästan själv!? 1000 pers extra säger vi på 5 matcher och 200000 i månaden i lön? Det blir en halv mille.. Ja vi får se vad Peo trollar fram..
palle ramstedt:
2010-01-21 10:27:18
Finska Markus Nordlund
jocke:
2010-01-21 10:31:45
@Tysken

Lätt att satsa med andras pengar...
Tysken:
2010-01-21 10:33:28
Du missförstod mig totalt, min poäng var, det är kanske värt att chansa!
Andreas i Lund:
2010-01-21 10:44:05
Allt detta prat om pengar, har alla gnällspikar i tidigare kommentarer den senaste tiden hört talas om att skall SATSA för att VINNA? Malmö har betydligt bättre förutsättningar i en mycket större region än de flesta andra i serien och precis som Tysken säger att om man tar tex. Banham och någon bra tuff back så blir det garanterat mer pubrik som ger betydligt mer pengar i kassan, förmodligen finansierar dessa köp sig själv plus att man garanterar ett Play-off spel som i sin tur också ger massor av nya frisk pengar...



Förutom spelare så MÅSTE man nu se till att man till nästa år har en stor fin butik i Arenan, helt ny hemsida ( ser ut som en div 3 klubbs hemsida ) och marknadsföra sig smart i regionen där jag även räknar in vår danska vänner... Vi skall lätt kunna ha ett snitt på 6-7000 i vår region.



När jag skickade in pengar till Malmö förra året gjorde jag det för att man skulle förvalta dessa inte ha dem i en kris kista.... F
Tysken:
2010-01-21 10:49:29
Tack, någon som förstod budskapet!
jocke:
2010-01-21 10:55:43
@Andreas i Lund

Förra årets satsning på stora spelare genererade varken mer publik eller en garanterad playoff plats.



Nya spelare är absolut ingen garanti för mer publik/högre placering.



Har man inga pengar skall man inte riskera hela föreningens framtid. Det har inte ens gått ett år sedan man släppte alla spelare pga akut ekonomisk kris.
Tysken:
2010-01-21 11:01:03
Nu börjar jag bli trött på dig, Banham och Nickerson ÄR BÅDA TVÅ ERKÄNDA PUBLIKFAVORITER HOS MALMÖPUBLIKEN!! Folk bönar och ber att vi ska få hit dom, då får folk, och kommer också, gå på matcherna!
Rödhöken:
2010-01-21 11:04:01
Det är helt rätt att man behöver satsa för att vinna. men det är en ganska hög riskfaktor att räkna in ökat publikintresse bara pga en eller två nya spelare i truppen. Det som är säkert är att man får en ökad kostnad med spelarlöner när man tar in nya spelare. Det är inte alls självklart att det leder till ökad publiktillströmning.



Att sedan påstå att Malmö lätt skulle kunna ha ett snitt på 6-7000 åskådare, nja, det är trots allt bara andradivisionen i Sverige och fotbollen har trots allt en ganska stor dragningskraft den oxå under stor del av höstsäsongen och många potentiella åskådare har inte ekonomi så de kan gå på både hockey och fotboll utan måste välja. Det är naivt att tro att ett andradivisionslag skulle komma upp i samma publiksnitt som ett förstadivisionslag(elitserien)Jag påstår att den nivå på publiksnittet som är nu är mer realistiskt.



Men helt klart är att Malmö behöver en back till, en polistyp. Särskilt om nu Casselståhl oxå blivit skadad. Sedan så vore det kul att se Banham i Malmö igen. Han kommer nog att locka extra publik men knappast så mkt som 1000 fler/match
Tysken:
2010-01-21 11:15:39
Vi har ju ett snitt på 5500 redan, borde int evara omöjligt att öka till 6-7000 med lite paketbiljetter, mer arrangemang runt matcher osv.. En grej som jag verkligen förspråkar är man försöker baka ihop fredags- och söndagsmatcherna, där e nog mycket folk att locka tror jag.. OK, 1000 pers va kanske en hög siffra, men det ökar även tröjförsäljning osv.. Dessutom värvar man inte t ex Banham med 0 kr i kassan!! Det många inte verkar förstå är att kontraktet i första hand skulle gälla säsongen ut, dvs ca 2 ½ månader! Så där försvinner en stor del av risken för det handlar inte o så mycket pengar..
Chris:
2010-01-21 11:25:45
Jag håller helt med Tysken och Andreas i Lund. Banham och Nickerson finansierar sig själva.



Det igger alltså 25 miljoner i potten! Till nästa säsong höjs de gemensamma sponsor- och tv-pengarna för alla elitserielag, från 18 till 25 miljoner kronor – per klubb. Stannar man kvar i AS så får man lite drygt en mille. Skillnad på nästan 24 miljoner. Har man råd att inte göra ALLT för att komma åt dom pengarna??
Pappa Pilut:
2010-01-21 11:30:30
Tror inte alls att ex. Banham skulle påverka publiksiffran direkt.

Tycker Malmö gjort det bra att ligga etta i publiksiffra när man ligger runt 5-6 plats i AS.

Om däremot nyförvärven skulle göra skillnaden mellan att ta sig till kvalserien eller ej blir ju kalkylerna annorlunda.

Men det är ju som sagt en chansning och jag vet inte om det riktigt är läge att chansa med ekonomin nu.
jocke:
2010-01-21 11:37:52
@Tysken

Banham & Nickerson är erkända publihöjare av de som redan går på matcherna. De som stannar hemma idag, kommer endast tillbaka om man börjar vinna matcher och det kan inte dessa spelare garantera.



Tysken:
2010-01-21 11:43:05
Det hade kommit fler folk och jag hoppas vi får chansen att se det! Men OK, om vi INTE ska satsa nu kan folk inte heller klaga när vi förlorar mot Borås hemma, för vi har ett överlag orutinerat lagbygge än sålänge! Vi kan inte kräva att detta unga lag ska vinna varje match, Söderberg, Green, Staal, Eriksson, Damgaard kan inte ta allt lass själva i 52 matcher, det måste vi isf förstå! Antingen ger vi oss själva chansen i år när ES-lagen ser svaga ut, eller så lägger vi oss ner och dör.. Ska vi vara nöjda med playoff? Ska vi pumpa upp juniorer som inte klarar defensiven än? Jag vet inte, mne jag är trött på att höra allt folk gnälla match efter match VAD VI ÄN GÖR! Satsar rutinerat, satsar ungt, skönspelar, smäller på, har låg målsättning, har hög målsättning.. Det passar aldrig Malmöpubliken.. Och där har ni anledningen till varför vi spelar i denna serien! (Mot Växjö hörde jag ett exempel, jag o min kompis satt bredvid två äldre män som gnällde matchen igenom! När Söderberg skulle slå sin straff så säger dom: Åh för fan, inte Calle, det blir aldrig nåt..) Och vi ser här, på Sydsvenskan, SvenskaFans mm hur jävla negativa många är, varför stödjer vi inte bara vårt lag? Vi ser vad som har hänt i Rögle, och snart kan jag lova er att det får konsekvenser på isen..
Tysken:
2010-01-21 11:45:05
Helt rätt Jocke, men jag tror vi endast saknar en kanske två pusselbitar för att detta ska bli riktigt bra, t ex kan Banhams energi få igång Green och Calle igen.. Nickerson hade kunnat tända till Hardt o Wallgren, tror vi kan uppleva en grym vår faktiskt!



Våga vara positiva!
Andreas:
2010-01-21 11:47:23
Om du frågar folk som är måttligt intresserade av hockey i Malmö och kanske går på någon match varje säsong så tror jag knappast att du får svaret att de skulle gå på en match bara pga Banham eller Nickerson. Nej, där krävs det stjärnor av Foppas kaliber tyvärr. De flesta som vet vem Banham och Nickerson är går redan på matcherna!
Fredde:
2010-01-21 12:06:45
Är helt och hållet inne på Pappa Piluts linje. Det är inte läge att gambla med ekonomin just nu. Det är knappt ett år sedan som det nästan var ridå ner för föreningen Malmö Redhawks, och den smällen har vi fortfarande inte hämtat oss ifrån. Att det behövs något nyförvärv råder det inga tvivel om, men det är upp till Peo & Co att bedöma vad kostnaden kontra sannolikheten för en eventuell belöning är. Bedöms risken med nyförvärvet kostnadsmässigt vara större än sannolikheten för en eventuell belöning, så är det inte värt det, även om namnnet är Banham. Och tro mig, jag är ett stort fan av Banham.



@Chris: Har man råd att satsa för att komma åt dom 25 miljonerna, och misslyckas? Gör man en sådan satsning, och misslyckas, så är vi i samma situation som vi var i slutet av förra säsongen, om inte värre. Dessutom så är MIF enligt min åsikt inte på någon nivå redo att ta sig an Elitseriespel nästa säsong.
Minnet tryter:
2010-01-21 12:39:44
Vad snabbt det går att glömma vad som hände förra året. Bara den eller den spelaren kommer så blir det ES. Målsättningen från föreningen detta år ligger inom räckhåll, så varför detta ständiga tjat om olika nyförvärv?

Det är en sak om skadeläget tvingar fram förstärkning och i nuläget kanske en back.

Tycker att backsidan har genomgående varit största svagheten hitills och ska det förstärkas någonstans så är det där.
Jörgen:
2010-01-21 12:44:38
Jag håller med Fredde. Tror inte heller att MIF är redo för elitseriespel nästa säsong. En elitseriesatsning måste få ta tid. MIF kan inte riskera sin existens varje säsong för att om möjligt ta sig till elitserien.

URL: http://www.roligahistorier.com/
Pappa Pilut:
2010-01-21 13:03:27
Helt riktig analys Jörgen! Det är inte, som Tysken säger, en fråga om att "lägga sig ner och dö" bara för att man inte chansar med nyförvärv.

Snarare skulle jag vilja kalla det en långsiktig plan för att överleva på rimlig nivå.

Ganska otroligt egentligen att en del har så dåligt tålamod att dom skriker efter nyförvärv så fort man inte ligger i absoluta toppen.

Efter förra säsongen var dom flesta överens om att satsningen på unga spelare skulle fortgå och att denna nya linje var modellen.

Då får man väl också ge föreningen tid att ändra organisationen efter detta och låta lagbygget och elitsatsningen den tid det tar istället för att gambla i transferfönstrets elfte timme?

Tysken:
2010-01-21 13:18:59
Tror ni att det blir lättare att gå upp när ES-lagen får ytterligare 6 miljoners försprång? Tror ni Calle stannar för evigt? Tror ni Mackan vill spela i Allsvenskan? Tror ni folk har lust att år efter år vill kolla på Sundsvall och Borås? Nej.. Det kan få ta nåt år ja! MEN, vi måste visa slagkraft och vilja att ta kampen! Jag snackar inte om 3-4 svindyra tjecker, utan om att ha möjligheten att få hem en publikfavorit.. Jag gillar hemvävt men jag är inte dum i huvudet, vi kommer ALDRIG att gå upp med enbart juniorer om det är någon som, naivt nog fortfarande tror det.. Vi ska ta det bästa, nu har vi Dyk o Holmqvist t ex, låt dom smaka på det ordentligt nu, ge dom A-kontrakt till nästa år.. Och givetvis ska folk lämna om vi ska ha nytt, t ex Treille el Wallgren (tyvärr)..
Ormen Berra:
2010-01-21 13:24:14
Sykora till sverige... han blir dyr..
Pappa Pilut:
2010-01-21 14:10:04
Givetvis blir det inte lättare att gå upp, Tysken.

Men nu när inte Percy öser in pengar längre tvingas man inse att kakan är begränsad och man får leva därefter.

Ska man ta in dyra nyförvärv nu är risken stor att det blir på bekostnad av satsningen nästa säsong, då kanske man inte har råd att behålla lovande spelare.

Jo, risken är stor att förlora Mackan till nästa säsong, så är livet för allsvenska föreningar. Men om man ska ha någon som helst chans att behålla sådana spelare går det knappast att ge sig ut på hazardspel med budgeten.

Dessutom tror jag, precis som andra varit inne på att Malmö behöver trimma in organisationen för att bli elitseriemässiga, inte minst vad gäller scouting som uppenbarligen varit ett obefintligt begrepp tidigare, när man kunde chansa vilt med pengar man inte hade och ge räkningen till Percy.
Anonym:
2010-01-21 14:37:28
Det är väl folk som Tysken som gör att SMS-lån lever och frodas. Snacka om att ha noll koll på ekonomi.
D-L:
2010-01-21 15:29:41
Tycker också att ni ska köpa fler spelare, Höglund är ledig!
Tysken:
2010-01-21 16:52:23
Haha du din anonyme jävel, jag har aldrig tagit ett SMS-lån och har stenkoll på min ekonomi!! Men din hjärna verkar inte vara mottaglig för enkel matematik, skit i det då, stanna kvar i Allsvenskan! Men gnäll då för helvete inte..
Anonym:
2010-01-21 17:37:35
Johan:



Du skriver att du inte hoppas att en back tas in på bekostnad av nån forward men om man ev skulle plocka in en back på bekostnad av t,ex Treille skulle då inte jag böla då jag tyckt denne mest kännts som utfyllnad säsongen igenom!



Sen vet jag visserligen att Treille har en relativt låg lön men ändå!
Tysken:
2010-01-21 18:11:38
Jag tror att han menar att vi värvar en back istället för en forward men din tanke låter bra, ut med Treille in med en back och upp med Dyk eller Holmqvist permanent, det har vi råd till spec nu när Öhman e på is igen! Bra idé!
Pappa Pilut:
2010-01-21 18:55:48
Man kanske får ha lite mer tålamod med yngre spelare också. Kan vara väldigt upp och ner och ibland ha en "mellansäsong" utan att man för den skull behöver såga dom totalt och skicka iväg dom.

Ett bra exempel är Mattias Sjögren i Rögle. En forward som inte gjorde mål på över 100 matcher i allsvenskan, men som man fortsatte att satsa på och som idag är närmast landslagsmässig och producerar en hel del poäng.

Detta kräver iofs att spelaren är 100% seriös på och utanför isen. Vet inte hur det är med ex Treille, men generellt får man kanske ha lite mer tålamod och andra krav när man bygger från grunden jämfört med när man satsar på etablerade stjärnor.
Anonym:
2010-01-21 21:30:31
Pappa pilutt



Jag förstår vad du menar men i det här fattet ger jag dig inte rätt!



Treille är en import ok han kostar inte mycket men de flesta andra klubbar värvar främst importer som tillför spetskompetens vilket man dock knappast kan beskylla Treille för och göra ok han är ung men ska verkligen skuffa undan våra egna talanger till förmån för importerade fjärdekedjespelare jag tycker då inte det!
Skriv en kommentar

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Kommentar:

URL/Bloggadress:
Huvudpartners

Exal AB

Resurs Bank

Nordic Bet
Resepartners

Quality hotell

Öresund hund & katt

Multilotto.com
Ämnen
Sök i bloggen


Ronneby Brunn Cup